Pages

28 Eylül 2010 Salı

Efsane Geri mi Dönüyor ?

Birçoklarının takip etmemesine rağmen Fransa Ligue 1 benim ilgiyle takip ettiğim liglerden bir tanesi. Bu sezon Fransa ligi geçmiş yıllardan çok daha heyecanlı olacak gibi. Ligin son 3 şampiyonu Lyon, Bordeaux ve Marsilya lige çok da iyi başlayamadılar. Hatta Lyon felaket bir başlangıç yaptı. Ama Ligue 1'e çok iyi başlayan bir takım var ki o da Fransa futbolunun gelmiş geçmiş en büyük takımı ama başarıları mazide kalmış olan AS Saint-Étienne.



Fransa futbolunun en başarılı takımlarından biri olan Saint-Étienne Ligue 1 'i tam 10 kez kazanmış ancak son şampiyonluklarını 1981 yılında Michel Platini'nin oynadığı dönemde almışlardı. Maçlarını 36000 kişilik Stade Geoffroy-Guichard'da oynayan "Yeşiller" Fransa liginin en ateşli taraftarlarına sahip takımı da ayrıca. Statları Le chaudron (Kazan) ve "l'enfer vert"(Yeşil Cehennnem) gibi isimlerle anılıyor.




Yıllardan beridir eski günlerini arayan Saint-Etienne'in ezeli rakipleri Lyon'un da 2000'li yıllarla başlayan şampiyonluk serisiyle onların oldukça gerisinde kalmalarına sebep olmuştu. Sezona çok iyi başlayan Saint-Étienne ilk 7 hafta sonunda 16 puanla lider durumda. Hatta geçen hafta oturdukları bu liderlik koltuğuna tam 28 yıldır hasretlerdi. Dimitri Payet, Jeremie Janot, Bakary Sako, Blaise Matuidi, Emmanuel Riviere gibi Ligue 1'i yakından takip edenlerin kalitesini iyi bildikleri isimlerden oluşan kadroları ve bahsettiğim muhteşem seyircileriyle bu sezon şampiyonluklarını görmek istediğim ilk takım. Bu hafta Geoffroy-Guichard stadında Fransa'nın Saint-Etienne ile birlikte en büyük takımı Marsilya'yı ağırlayacaklar. Bu maçı sabırsızlıkla bekliyorum ve herkese izlemeleri için tavsiye ediyorum. Maç için bir tahmin gerekirse benim tercihim elbette "Yeşiller" olacak...

3 yorum:

  1. olmaz bu iş nurhan yedirmezler şampiyonluğu bunlara bak şimdi hem yeşil takım rengi olmaz hemde yeşillerle dolu bir cehennem olmaz bunları değiştirsinler belki olur o zaman ancak

    YanıtlaSil
  2. St Etienne takımını benim gibi bahisçiler iyi bilir. Evinde oynadıkları maçlarda mutlak favoridirler. Fransanın Trabzonsporudur.Bu sene iyi başlasalar da şampiyonluk alabileceklerini zannetmiyorum ancak ligi üst sıralarda bitirip avrupada boy gösterme şansı bulabilirler. Bundesliga nın Mainzı gibi diyemem ama şansları ne yazık ki onlar kadar...

    YanıtlaSil
  3. Bu sene ben güveniyorum Saint-Etienne e umarım uzun 30 yıl sonra şampiyonluğu alırlar.

    YanıtlaSil