Pages

18 Eylül 2010 Cumartesi

Usain Michael Johnson'ın İzinde !!!


Jamaikalı Dünya ve Olimpiyat şampiyonu atlet Usain Bolt,kariyerini zirvede noktalamak istediğini söyledi. Şu anda 100 ve 200 metrelerin tartışmasız en iyisi ve dünya rekorlarını elinde tutan atlet “Antrenörüm 2016 Olimpiyatları’nda da yarışmamı isteyebilir. Buna birlikte karar vereceğiz. Kesin olan sprint yarışlarını Michael Johnson gibi zirvede bırakmak istediğim” diye konuştu.



400 metre dünya rekorunu elinde tutan eski 200 metre dünya rekortmeni Michael Johnson ile emeklilik üzerine sohbet ettiklerini söyleyen Bolt “Ona neden emekliye ayrıldığını sordum. Bana, tüm hedeflerine ulaştığını ve yarışması için artık bir neden göremediğini söyledi. Belki ben de onun yolundan gidebilirim” ifadelerini kullandı.



Michael Johnson, benim gibi birçok atletizm severin gözünde "Pistlerin Gelmiş Geçmiş En İyisi". Yarıştığı dönemde 200 ve 400 metrede kimseye geçilmeyen ve bu iki dalda dünya rekorunu kıran atletin 43.18 lik 400m dünya rekoruna hala kimse yaklaşamıyor.Eski 200 metre Dünya rekoru olan 19.32 lik derecesi ise yıllar sonra Usain Bolt tarafından önce 19.30 daha sonra da 19.19 olarak kırılmıştı. 90 lı yılların en hızlısı, bence şu zamanın teknolojisi ayakkabı ve mayolarla koşsa 400m de 43 saniyenin, 200m de de 19 saniyenin altında koşabilirdi. O gelmiş geçmiş en büyük sprinterdi. Günümüzün en iyisi Usain Bolt'un da onu örnek almasına çok sevindim.

2 yorum:

  1. Bu hayatta her ne kadar Michael Johnson'ı seyretme lüksüne erişemediysemde Allah'a şükür Usain Bolt'u dünya gözüyle yarışırken görebildim.

    YanıtlaSil
  2. Michael Johnson benim çocukluğumda farklı koşus stili ve altın rengi ayakkabıları ile benim atletizmi sevmemi bu sporu daha yakından takip etmemi sağlayan atletti. O yüzden benim için önemi ve büyüklüğü tartışılmaz. Ayrıca bu sebepten bendeki yeri de çok ayrıdır.

    Usain Bolt ise 2000 li yılların en iyisi. Onu izlemek de büyük zevk. Usain 'in Johnson gibi düşünmesi de beni ayrıca mutlu etti.

    YanıtlaSil